Slimme vormen van offline marketing in de logistieke sector

Hoewel bedrijven een steeds groter deel van hun budgetten aan online marketing alloceren de laatste jaren, blijft offline marketing belangrijk. Offline marketing biedt de mogelijkheid om in een korte tijdsperiode een groot bereik te halen. Denk aan online een spandoek maken, om deze (gesponsord) langs de kant van het lokale sportveld of bijvoorbeeld aan het hekwerk rondom een bedrijfsterrein te hangen. Het spandoek zal al snel door tientallen tot zelfs honderden mensen gezien worden. Een snelle vorm van het vergroten van je naams- of merkbekendheid als bedrijf. Daar waar online marketing vaak gericht is op het bereiken van een specifieke doelgroep. In dit artikel lees je meer over de slimme vormen van offline marketing die partijen in de logistieke sector kunnen benutten.

Reclame op de vervoersmiddelen van een bedrijf 
Een van de opties die men heeft is het van stickers voorzien van de buitenzijde van de vracht- en bijvoorbeeld bestelwagens waarmee men dagelijks de weg op gaat. Deze stickers zullen door honderden weggebruikers worden opgemerkt. Het gebruik van de juiste kleuren, het juiste lettertype en een heldere call to action zet de weggebruikers aan om bijvoorbeeld nog eens op je website te kijken. Probeer uniek te zijn in het ontwerp van een sticker; ga verder dan slechts het gebruik van de bedrijfsnaam en bijvoorbeeld het noemen van een website. 

Brochures of flyers maken en uitdelen bij klanten 
Een andere manier om de naamsbekendheid van je logistieke bedrijf te vergroten: leuke brochures maken, om deze bij de verschillende opdrachtgevers in de kantine achter te laten. Je werknemers komen dagelijks op tal van plekken, waar zij in de kantine genieten van een kop koffie tijdens het lossen van de vracht. Door hier een stapeltje brochures of flyers achter te laten, zullen andere chauffeurs of medewerkers van de opdrachtgevers je website ook eens bekijken. Vraag logischerwijs altijd om toestemming, voordat je de brochures of flyers achterlaat. Het is met name interessant bij het promoten van bijvoorbeeld een evenement. 

Tip: het laten drukken van brochures en flyers doe je tegenwoordig eenvoudig online. 

Promoot je diensten in een lokale krant 
Tot slot loont het om je lokale, regionale zichtbaarheid te verbeteren met bijvoorbeeld een advertentie in de krant. Vergelijkbaar met het gebruik van stickers op de buitenzijde van je vracht- en bestelwagens, is het ook hierbij belangrijk om uniek te zijn. Creëer een advertentie die opvalt tussen de advertenties van andere bedrijven.