
Verolift doet waarschijnlijk bij de meeste wel een belletje rinkelen. Na meer dan 20 jaar als verdeler en plaatser van liften is deze Oost-Vlaamse firma intussen een van dé referenties als het gaat om hoogwaardige huisliften. Verolift is zo’n succesverhaal, dat de locatie in Zwijnaarde te klein was geworden. Het bedrijf verhuisde op 7 juni naar een gloednieuwe locatie in Sint-Martens-Latem, het uitgelezen moment om Verolift volledig in het nieuw te steken en voor een complete rebranding te gaan.
Verolift biedt meer aan dan enkel de standaard kwalitatieve lift, tegenwoordig durft de onderneming ook op een hoger segment te mikken. Zaakvoerder Françis Verrone geeft aan dat dat het bedrijf strenge normen hanteert op het vlak van kwaliteit en service. Het bedrijf gaat enkel voor de beste materialen, waardoor de liften een lange levensduur kennen en er amper onderhoudskosten zijn. Het bedrijf is uitgegroeid tot dé specialist in hoogwaardige huisliften en wil die positie graag behouden. Verolift doet meer dan gewone, degelijke liften plaatsen. Elke lift kan gepersonaliseerd worden naar eigen smaak, elk streepje comfort kan worden toegevoegd en de lift kan zo luxueus gemaakt worden als de klant wil.
Om die waslijst aan mogelijkheden goed te kunnen tonen, opende Verolift recent een nieuwe showroom in Sint-Martens-Latem. Hier kunnen potentiële klanten meer dan alleen de modellen bekijken, ze kunnen er ook enkele uittesten. Het pronkstuk van de collectie is het ‘free sky-exemplaar’, waar de lift uitkomt tot op het dakterras. Het is een opvallende constructie waar de laatste jaren steeds meer vraag achter is. Op de eerste verdieping komt een ruimte die specifiek gericht is op luxeliften. Zo zorgt het bedrijf ervoor dat er voor elke vraag een aanbod is, van het kleinste basismodel tot het meest exclusieve exemplaar. Met een kop echte Italiaanse koffie kan de klant samen met de adviseurs dé droomlift ontwerpen.
Ook het logo werd getransformeerd: de karaktervolle foto van een uilenkop veranderde in een gestileerde tekening van een volledige uil. “We wilden sowieso de uil behouden, want het symboliseert perfect waar Verolift voor staat”, legt Françis uit. “De uil staat voor wijsheid, kracht, een brede kijk en geruisloosheid. We wilden daarom zeker dat symbool niet kwijt en met deze vereenvoudigde versie vonden we de perfecte oplossing.” Ook de baseline werd aangepast. ‘Onze lift, uw comfort’ werd ‘experience the difference’. Het bedrijf gaat er dan ook prat op dat je het verschil voelt tussen een lift van Verolift en die van een ander bedrijf. En dat verschil kun je zelf uittesten in de nieuwe showroom.
Er verandert heel wat voor het bedrijf, maar in essentie blijft Verolift zich inzetten op de sterktes die het bedrijf groot hebben gemaakt. Kwaliteitsliften, meer dan 20 jaar vakmanschap en uitstekende dienstverlening blijven de pijlers van het bedrijf.
Tekst: Redactie The Art of Living
Fotografie: Verolift
_____
_____
Meer projecten bekijken van Verolift?